مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی | achieve | 7203

محقق گرامی سلام و عرض ادب. تنها راه برای دانلود مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی کلیک کردن بر روی دکمه دانلود است. پس همین الان دست به کار شوید و برای خرید اقدام کنید. موفق و موید باشید. نکته: بسیاری از کاربران اولین بار است که پرداخت اینترنتی دارند و نمی دانند برای این منظور به چه اطلاعاتی از کارت نیاز دارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید با ما از طریق تلگرام تماس بگیرید تا مشکلتون رو حل کنیم.

درویش نشناخت نیز‬ ‫مهانی‬ ‫ساز‬ ‫بیاراست مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی چون بوستان خان خویش‬ ‫که‬ ‫بودند‬ مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی ‫گردن‬ ‫فراز‬ ‫مهان را همه کرد مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی مهمان خویش‬ ‫‪56‬‬ ‬‬ ‫پس‬ ‫وزان‬ مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی ‫گنجها‬ ‫همان‬ ‫در‬ ‫گشادن‬ ‫همان‬ ‫همه‬ مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی ‫گنج‬ ‫گنج‬ ‫را‬ ‫جامه‬ ‫و‬ ‫خواسته‬ مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی ‫بر‬ ‫راگشادن‬ ‫گوهر‬ ‫فراز‬ ‫آراسته‬ ‫گرفت‬

مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی

مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی

دانلود مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی

مشخصات فایل

تعداد صفحات

100

حجم

0/529 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت بازرگانی 

مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی

چکیده 

تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان است تا از این طریق امکان کمک به بخش تولید کشور و استان در راستای تدوین استراتژی های مناسب در جهت بهبود عملکرد به ویژه در حوزه بازرگانی با نظر به اصول تولید ناب را فراهم نماید. تحقیق حاضر از نظر اجرا از نوع توصیفی شاخه همبستگی است. همچنین جامعه آماری، کلیه شرکت های تولیدی استان گیلان (با بیش از 20 پرسنل) می باشد که بر اساس آمارها در حدود 340 مورد برآورد گردیدند، جهت برآورد میزان حجم نمونه، از جدول مورگان و کرجسی استفاده شد، که بر این اساس حجم جامعه نمونه 181 شرکت محاسبه گردید.

 ابزار سنجش و اندازه گیری در تحقیق حاضر پرسشنامه بوده و جهت بررسی پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد. ضمن آن که روایی پرسشنامه نیز از طریق مشورت با اساتید و صاحب نظران مورد ارزیابی قرار گرفت. جهت توصیف متغیرهای تحقیق از شاخص های توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین، میانگین وزنی، انحراف معیار، واریانس و برای اثبات یا رد فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که بین میزان اجرای تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان رابطه مثبت معنادار است. ضمن آن که رابطه بین ابعاد تولید ناب در بخش های بهبود مستمر، میزان نواقص، تولید بهنگام، تیم های چند وظیفه ای، عدم تمرکز، یکپارچگی وظایف و سامانه های اطلاعاتی عمودی با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان نیز مثبت معنادار است. هم چنین بین ابعاد حذف اتلاف و سامانه تولید کششی تولید ناب با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان رابطه مثبتی وجود ندارد.

کلید واژگان:

تولید ناب

عملکرد بازرگانی

حذف اتلاف

بهبود مستمر

میزان نواقص

تولید بهنگام

عدم تمرکز

یکپارچگی وظایف

تیم های چند  وظیفه ای

سامانه های اطلاعاتی عمودی

مقدمه

دو انقلاب در ابتدا و انتهای قرن بیستم رخ داده است .انقلاب آغازین ظهور تولید انبوه و پایان عصر تولید دستی و انقلاب پایانی ظهور ناب و خاتمه یافتن عصر تولید انبوه است. اكنون جهان در آستانه عصری جدید به سر می برد، عصری كه در آن دگرگونی شیوه ها ی تولید محصولات و ساخته های بشر چهره زندگی او را یكسره دگرگون خواهد كرد(Pettersen; 2009: 1) .

لازمه رقابت در دنیای کنونی بهره گیری از تمام فنون، ابزارها و ایده های جدید ناب  است. در نیمه دوم قرن بیستم، تولید کنندگان جهان با رقبایی جدید مواجه شدند که با نیمی از سرمایه و امکانات لازم، محصولات را با کیفیتی بهتر، تنوعی بیشتر و با قیمتی پایین تر به بازارجهانی عرضه می کردند. تولید ناب  در واقع شیوه تولیدی است که ضمن به کارگیری فواید تولید انبوه و تولید دستی، با هدف کاهش ضایعات  و حذف هر فعالیت بدون ارزش افزوده  شکل گرفته است.

 بر این مبنا تكنیك ناب با كمك مجموعه ابزارهای خود می‌تواند نقش بنیادینی در اصلاح و بهبود فرایندها داشته باشد(اسمعیلی گیوی، 1382: 51). تولید ناب یک سامانه کامل است و مبنای عملکرد این سامانه یک رابطه برد دو طرفه برای کلیه عناصر موجود در چرخه تولید ناب می باشد.

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل دوم: ادبیات موضوعی و پیشینه تحقیق

2-1) مقدمه 14

2-2) تشریح مفهوم عملكرد 14

2-2-1) عملکرد بازار 15

2-2-2) عملكرد مالی 22

2-2-2-1) نرخ بازگشت دارایی 23

2-2-2-2) سهم بازار 23

2-2-2-3)  رشد فروش 28

2-3) تشریح تولید ناب 38

2-3-1) تولید ناب و تولید چابک 49

2-3-2) چالش های توسعه تفكر ناب 53

2-3-3)راهبردهای سازمانی توسعه تفكر ناب 53

2-3-4) راهبردهای فراسازمانی توسعه تفكر ناب 55

2-3-5) اصول تولید ناب 56

2-3-6) مكانیزم های اجرای تولید ناب 67

2-3-7) مدل های تولید ناب 69

2-4) پیشینه تحقیق 72

منابع و ماخذ

فهرست جداول

جدول 2-1) تفاوت های عمده تولید ناب و تولید انبوه 44

جدول 2-2) تفاوت های تولید ناب و چابک 51

جدول 2-3) مقایسه ویژگی های زنجیره ناب و چابک 52

فهرست اشکال

شکل 2-1) مدل تعاملی بازاریابی و فروش 30

شکل 2-2) مدل مفهومی پیكره بندی بازاریابی و فروش 31

شکل 2-3) شبكه تامین در تولید انبوه 41

شکل 2-4) شبكه تامین در رویكرد ناب 42

شكل2-5) گام‌های یكپارچه سازی زنجیره تامین ناب 43

شکل 2-6) پیاده سازی مدل درخت حقیقت جاری برای ترکیب عرصه ناب و چابک 50

فهرست نمودارها

نمودار 2- 1) مولفه ها و زیرمولفه های ارزیابی 72

👇محصولات مشابه با مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی👇

مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی 48 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی شرکت 49 صفحه مبانی نظری سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM پروپوزال بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی پرسشنامه بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب 60 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای ضد تولید مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید علم و ارزش استنادي

👇محصولات تصادفی👇

ماهیت خود نظم دهی و بررسی نظریه های آن مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی 61 صفحه پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع بررسی محیط بازاریابی پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف دکتر علی اصغر پورعزت با موضوع فهم اداره و حکمرانی پرسشنامه پیش بینی میزان انطباق رفتار مدیران با سبک رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت بررسی و مقایسه تطبیقی حد زنا در فقه امامیه و قانون مجازات اسلامی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور 74 صفحه کتاب نظریه های حسابرسی دکتر جواد رضازاده بررسی عوامل موثر بر رشد مالی شرکتهای دانش بنیان در ایران نانو کامپوزیت پلیمری با تقویت کننده خاک رس پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان دختر پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی پاورپوینت معماری های تک و اکوتک پاورپوینت تحلیل مجموعه کهکشان سوهو چین پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری اسلو نروژ

👇کلمات کلیدی👇

مبانی نظری تولید ناب مبانی نظری عملکرد بازرگانی مبانی نظری تولید ناب و عملکرد بازرگانی مبانی نظری رابطه تولید ناب و عملکرد بازرگانی مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت ها مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و عملکرد دانلود مبانی نظری تولید ناب